
Główne obszary działania psychologa ECEZ to:
1. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
2. Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
3. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
4. Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
5. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli,
6. Aktywny udział w życiu szkoły oraz koordynowanie Szkolnego Koła Wolontariatu

Do psychologa zwracać możesz się zwłaszcza gdy:
– Odczuwasz dyskomfort w zakresie adaptacji do nowych warunków szkolnych,
– Potrzebujesz wzmocnić motywację do zmiany,
– Masz trudność w nawiązaniu kontaktu z rówieśnikami, innymi osobami,
– Nie radzisz sobie z nauką,
– Przeżywasz problemy osobiste i trudno Ci sobie z nimi poradzić,
– Chcesz porozmawiać o trudnej sytuacji, w której się znalazłeś,
– Nie potrafisz skutecznie organizować sobie czasu,
– Stres potrafi skutecznie zawładnąć Twoim funkcjonowaniem,
– Potrzebujesz wsparcia specjalisty lub osoby dorosłej.
Podziel się problemem, porozmawiamy , przyjrzymy się sprawie, wspólnie będziemy szukać skutecznych rozwiązań trudnych sytuacji.

1. Umiejętności osobiste – czyli wszystko co dotyczy Ciebie
- zarządzanie sobą w czasie
- inteligencja emocjonalna
- samomotywacja (motywacja 3.0)
- asertywność
- kreatywność (twórcze myślenie) o radzenie sobie ze stresem
2. Umiejętności interpersonalne – czyli wszystko co robisz w komunikacji z innymi ludźmi
- motywowanie innych do pracy
- współpraca w zespole
- delegowanie zadań
- zdolności perswazji i negocjacji
- rozwiązywanie konfliktów
- krytyczne myślenie
- autoprezentacja
- przywództwo
- umiejętność komunikacji werbalnej i niewerbalnej (komunikacja międzyludzka)