Zakład Ubezpieczeń Społecznych od roku szkolnego 2021/2022 będzie przyznawał i wypłacał świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start.

Wnioski o świadczenie będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada br. tylko w formie elektronicznej:

  • na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
  • przez serwisy bankowości elektronicznej banków,
  • na portalu Empatia.mpips.gov.pl.

ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.

W ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób
z niepełnosprawnościami.

Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej na PUE ZUS.

Do założenia konta PUE ZUS niezbędne będą:

  • dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
  • adres e-mail,
  • nr telefonu komórkowego.

Konto na PUE można założyć i potwierdzić:

  • samodzielnie za pomocą: podpisu osobistego na portalu login.gov.pl/kwalifikowanego podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP, bankowości elektronicznej,
  • w placówce ZUS,
  • podczas e-wizyty w ZUS (link do rezerwacji: zus.pl/e-wizyta).

Do wysyłki wniosku 300+ niezbędne będą:

  • rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
  • dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
  • informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
  • orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
  • inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start oświadczenia, orzeczenia sądowe.